Unnskyld frøken, vil De ha en drink?

"Unnskyld frøken! Vil De ha en drink"?

(Kanskje sier De ja - det vil jeg gjerne ha
Og så kjøper jeg en De kan få
Og så en til meg selv - ja for det trenger jeg vel
Og så skåler vi slik som vi må

Og så snakker vi og ler om de tingene som skjer
og om dagene som vi har sett
Og så danser vi en stund før jeg kysser Deres munn
Og så følger jeg Dem hjem når De blir trett

Og da gir De meg et hint, og De sier det er fint
om jeg blir natten over hvis jeg kan
Ja hvis det passer slik for Dem, skal jeg ikke reise hjem
De er kvinne De, og jeg en herremann

Og når natten svinner bort - og det gjør den sikkert fort
vil jeg takke pent for meg og dra av sted
Og så roper De farvel, skal vi møtes her i kveld
Og da svarer jeg at selvsagt skal vi det

Og så flyr et år av sted før jeg legger meg på kne
Og jeg spør om De vil gifte Dem med meg
Og jeg gjetter på at da vil De sikkert svare ja
For De er vel ikke den som sier nei ?)

"Hva sa du"

"Jeg sa: Unnskyld frøken! Vil De ha en drink"?

Ingen kommentarer: